Marketing to nisu samo oglasi i reklame, ponekad mnogo toga možete uraditi i sami pitanje je samo koliko ste spremni na sve to.

Šta je to dodat(n)a vrednost i kako to primeniti u auto školama?

Marketing je čudo, može Vas uzdići do zvezda a opet može i vratiti na početak, sve zavisi od Vaše edukacije i primene znanja u samom poslovanju.

lateralni-marketing

 

Jedan od svetlih primera koji sam video još 1998.godine na terenu odnosi se na pripremu kandidata za polaganje teorijskog dela vozačkog ispita tzv testova u auto školi Čokin iz Čačka. U ovom primeru na najbolji način vidi se primena lateralnog marketinga tj marketinga dodatne vrednosti.

Naime šta je to marketing dodatne vrednost?

Kada svojem proizvodu ili usluzi pridodate neku novu vrednost koja je od velikog značaja za Vaše korisnike ili kupce i koja je u njihovom interesu.

Takva aktivnost spada u vrstu marketinga koja se zove lateralni marketing i koja Vašem poslovanju pridodaje novo pozicioniranje i krči put do uspeha.

Kako je to Čokin stvarao novu vrednost svom poslovanju?

U vremenu u kome teorijska nastava nije bila obavezna auto škole su svu pažnju usmerile na profit i kandidati su u bili prepušteni sami sebi. Uvidevši to, Čokin je svoje kandidate usmeravao na teorijsku pripremu a zatim nekoliko dana pred polaganje organizovao besplatne časove na kojim je proveravao znanje kandidata i na kojim su zajedno donosili odluku o spremnosti kandidata za izlazak na teorijski deo vozačkog ispita.

Ovakav način rada i provera kandidata omogućili su školi bolji procenat prolaznosti kandidata na polaganju, bolji ugled u gradu i pozitivnu priču koja je bila usmerena na rad škole. Kandidati su dobili realno znanje, proveru, ušteđen novac koji bi morali dodatno izdvojiti za nove pokušaje polaganja teorijskog ispita.

Kandidati su bili prezadovoljni pažnjom koja im je pružena u školi i koja je bila odlučujuća za širenje priče i pozitivnog iskustva.

Ovakav način rada sa kandidatima odmah se osetio po broju novo upisanih kandidata.

Mnogi vlasnici  škole su mi kasnije pričali da su slično radili, međutim ja to nisam video niti je bitno da ja to vidim, to treba da vide kandidati, da time budu zadovoljni i da budu pre svega informisani o tome na koji način će raditi u školi za vreme obučavanaja.

Danas teorijska obuka je obavezna, kandidati moraju prisustvovati časovima i predavanjima međutim i dalje stoji pozitivan primer dodavanja vrednosti vašem  proizvodu ili usluzi (obuci kandidata).

Danas možete videti da se na časovima teorije vežbaju testovi umesto gradiva koje je predviđeno po planu  i programu škole. Takva aktivnost nije marketing već je to krađa.

Kandidat ne dobija vrednost usluge za koju je platio.  Takav način rada brzo će doživeti neuspeh i negativna priča zaživeće u narodu.

Obratite pažnju, izdvojite malo dodatnog vremena i posvetite to vreme kandidatima. Proverite njihovo znanje i pravilno ih usmerite. Kandidati to znaju a pozitivnu stranu vašeg truda i zalaganja nagradiće pričom koja daje rezultate. Vaše poslovanje biće podržano najboljim marketingom koji će nadgraditi Vaše poslovanje.

Nadam se da sam bar malo uspeo da zagolicam Vašu pažnju i  navedem na razmišljanje o tome kako treba postaviti svoje poslovanje i gde usmeriti svu pažnju.

Please follow and like us: