Kao što sam već pisao u predhodnom tekstu mnogo je sličnosti ali postoje i razlike u poslovanju auto škola. Francuski mentalitet, poslovno okruženje i navike definišu razlike iz kojih možemo mnogo naučiti i primeniti u svom poslovanju.

Osim spoljašnjeg izgleda, dobrodošlica i poslovna komunikacija formiraju sliku na kojoj kandidat stiče poverenje za vrednost škole sa kojom želi nastaviti saradnju. Upravo ta slika poslovnog poverenja predstavljanje odlučujući faktor u izboru škole.

Obilazak sam započeo u komšiluku i školi koja mi je bila najbliža mestu stanovanja. Osim čuvene francuske dobrodošlice i gostoprimstva u prvoj školi naišao sam na problem.
Osim osnovnih informacija o kursu obuke vozača koje sam dobio od ljubazne sekretarice usledilo je moje pitanje:

„Želim da fotografišem unutrašnji izgled učionice kako bi čitaocima bloga približio uslove i metode rada, da li je to moguće ?“

Odgovor od osobe koja se šetala u prostoriji i čekala nešto za koju sam saznao da je instruktor bio je da to nije moguće i da to više nigde ne pitam jer ću izgledati smešan u zahtevu i da mi to niko neće odobriti. Početno gostoprimstvo i ljubaznost koju sam zatekao u prvom delu razgovora pokvario je instruktor svojim stavom međutim to me nije pokolebalo da nastavim dalje i iznesem svoj zahtev drugim školama. Uzeo sam papir na kojem su bili odštampani uslovi obuke, polaganja i cenovnik i krenuo dalje.

auto-skole-top-conduite-strasbourg
Na slici iznad prikazana je škola sa prostorijama za teorijsku obuku i kompijuterskom učionicom.

Sledeća škola nalazila se u samom turističkom delu Strazbura i gotovo da je izgledala perfektno. Dobrodošlica, komunikacija, informacije sve je bilo na najboljem nivou. Ljubazna sekretarica osim što je početnu komunikacija uradila na najbolji mogući način uvela nas je u učionicu i objasnila kompletan sistem obuke i rada. Dobio sam i papir sa savim potrebnim informacijama koji će mi pomoći da donesem pravu odluku o izboru škole kojoj želim pokloniti svoj glas ili izbor.

U nastavaku obilaska škola izdvojio bi još dva karakteristična slučaja.

Prvi u školi koja je nalik našem AMK koja je i najrasprostranjenija u Francuskoj gde je administrativni radnik glumio švalera i udvarao se potencijalnoj kandidatkinji što sam imao prilike da posmatram, što me podsetilo na neke od naših neozbiljnih škola.

Drugi slučaj bila je sekretarica koja je za vreme od 30 minuta mog boravka u prostoriji za prijem potencijalnih kandidata razgovarala telefonom sve vreme. Razgovor nije bio poslovni već privatne sadržine što me dovodi do zaključka da ukoliko želite da upišete kurs obuke vozača morate i da se prilagođavate raznim situacijama i željama osoba koje vam stoje na tom putu. Samo sam se podsetio nekih naših navika i situacija a zatim blago nasmejao.

Da zaključim, mnogo je sličnosti međutim postoje i razlike. Video sam u svakoj od škola koje sam posetio pripremljen papir sa svim informacijama o upisu i pohađanju kursa obuke vozača sa cenovnikom koji su javni i koji potencijalnim kandidatima omogućuju da na miru odluče kojoj će školi pokloniti svoje poverenje. To me je oduševilo i mislim da bi naše škole trebalo da primene istu metodu. Jedan odštampani papir na kome će biti izneseni svi uslovi predstavlja u ekonomiji JEDINSTVEN PRODAJNI PAKET i omogućava kvalitetnije predstavljanje bez skrivenih namera i u punom sjaju. Jednostavno, precizno i jasno a opet sve na jednom papiru koji će potencijalnom kandidatu osim onog što je video i zapazio pomoći u izboru škole.

Sličnost sam video u većini škola gde vlasnici nisu uradili domaći zadatak. Nisu izabrali profesionalnu osobu koja će predstavljati školu u pravom svetlu i koja će prodajni ciklus umeti da zatvori na pravi način.

Karakteristično je i to da sam zatekao prijemne prostorije urađene na dva načina. Prvi kao prodajni pult sa klasičnim šalterom koja je u većini škola i drugi koje je u vidu klasične kancelarije koji je po meni mnogo bolja i prihvatljivija za jednu ovakvu delatnost jer se potencijalni kandidati osećaju mnogo gostoprimljivije i bolje u poslovnoj komunikaciji.

Ukoliko želite ostavite Vaš komentar u formi predviđenoj za komentare ispod ili ako smatrate da je tekst interesantan podelite ovo na društvenim mrežama sa svojim prijateljima ili kolegama.

 


Please follow and like us: